STREDNÁ ODBORNÁ ŠKOLA – SZAKKÖZÉPISKOLA ŠTÚROVO

SV. ŠTEFANA 81,  943 03  ŠTÚROVO,

 

Časovo – tematický plán vyučovacieho predmetu

Informatika

 

Odbor:

mechanik elektrotechnik

Školský rok:

2009/2010

Ročník-trieda:

1., II.A

Vypracoval:

Ing Peter Mocsi

Poč. hodín:

1 týžd.,celkom 33hod.   

Vyučujúci:

Ing Peter Mocsi

 

Mesiac

P. č.

Tematický celok - téma hodiny

Výchovno-vzdelávací cieľ

Metódy, formy výučby a hodnotenia

Učebné zdroje

IX.

 

 

Bezpečnosť pri práci - Úvod

Motivovať žiakov na vyžívanie  IKT vo svojom odbore

R

Internet

1.         

Laboratórny poriadok - BPP

Žiaci poznajú vnútorný poriadok počítačového laboratória, majú prehľad o BPP

IR, ÚFS

Laboratórny poriadok

2.         

Využitie textových editorov  v odbore

Protokol o laboratórnom cvičení

Žiaci vedia určiť, čo informatika skúma, vedia vysvetliť jej význam, vedia uviesť príklady využitia informačných technológií

IR, Test

Wikipedia / HU

 

3.         

Protokol o laboratórnom cvičení

Žiak sa má  naučiť využiívanie textového pri tvorbe technickej dokumentácie 

R, IR

ECDL modul 1

4.         

Tvorba textových dokumentov

Dokáže vyhotoviť odbornú publikáciu podľa noriem

R, IR

WORD/ WRITER

X.

 

5.         

Tvorba formulárov

Vie vkladať položky do textu, spravovať panely a listy

IR, H

 

6.         

Tvorba multimediálnych dokumentov

text s obrázkami tabuľkami a grafmi – Labor. protokol

IR, H

 

7.         

Tabuľkový kalkulátor Práca s tabuľkou - vytvorenie, úprava

Žiak ovláda operácie s bunkami a oblasťami kopírovanie, presun, vyplňovanie - absolútne a relatívne odkazy

IR, H

 

8.         

Využitie funkcií v elektronike

Žiak pozná základné výpočty – vzorce,

IR, H, PCV

 

XI.

9.         

Využitie funkcií v elektronike

Žiak pozná základné výpočty – vzorce,

IR, H, PCV

 

10.      

Vyhodnocovanie nameraných výsledkov

Vie zhotoviť a vyhodnotiť tabuľky elektrických meraní

PCV

 

11.      

Grafická prezentácia údajov

Vie zhotoviť a vyhodnotiť tabuľky elektrických meraní

PCV, H

 

12.      

Grafická prezentácia údajov

Vie znázorniť číselné údaje pomocou rôznych grafov

H, ÚFS

 

XII

13.      

Opakovanie

Systematizácia vedomostí

PCV

 

14.      

Grafické systémyCAPE / CIM

Vysvetliť význam

 

CAPE/CIM

15.      

Rozdelenie CAD systémov

Pozná druhy a oblasti využitia CAE, CAD, CAM, CAT

R, IR

 

I.

16.      

Použitie CAT v elektrotechnike

Dokáže merať, testovať a simulovať na A/D obvodoch 

IR, H, PCV

MULTISIM, EWB

17.      

Opakovanie, hodnotenie

Realizácia  polročného projektu

PCV, ÚFS

TINA , EDISON 

18.      

Návrh elektrických obvodov - CAD

Pozná moduly a typy súborov, princíp fólií /LAYERS

DT, PRS

 

II.

19.      

Návrh elektrických obvodov

Je schopný založiť projekt, pracovať s knižnicami súč.

IR, H

Eagel manuál HU

20.      

Návrh elektrických obvodov

Vkladať súčiastky a upravovať ich vlastnosti

PCV,

 

21.      

Návrh elektrických obvodov

Otestovať obvod a vyhľadať chyby v schéme

PCV,

 

22.      

Návrh elektrických obvodov

Vytlačiť normalizovaný technický výkres

PCV,

 

III.

23.      

Opakovanie, hodnotenie

Dokážu vytvoriť kompletnú technickú dokumentáciu

DT, PRS

 

24.      

Návrh plošných spojov  - CAD

Previesť schému do editora plošných spojov

IR, H

Eagel manuál HU

25.      

Návrh plošných spojov

Upraviť rozmery, obrysy PLS

PCV,

 

IV.

26.      

Návrh plošných spojov

Esteticky a efektívne rozmiestniť súčiastky

IR, H, PCV,

 

27.      

Návrh plošných spojov

Vložiť výrezy, otvory a zakázané oblasti

PCV,

 

28.      

Návrh plošných spojov

Nastaviť parametre automatického návrhu

PCV,

 

29.      

Návrh plošných spojov

Ručne navrhovať, upraviť a otestovať PLS

IR, H, PCV,

 

V.

30.      

Opakovanie, hodnotenie

Dokážu vytvoriť návrh a  technickú dokumentáciu

DT, PRS

 

31.      

Návrh súčiastok a knižníc

upraviť existujúcu knižnicu / súčiastku

IR, H,

 

32.      

Značka, puzdro, súčiastka

Vytvoriť novú súčiastku

IR, H,

 

VI.

33.      

Príprava PLS na výrobu - CAM

Pozná metódy a prostriedky automatizovanej výroby PS

IR, H,

 

34.      

Opakovanie, hodnotenie

 

PRS

 

35.      

Opakovanie, hodnotenie

 

ÚFS

 

Poznámky: ŠkVP SOŠ Štúrovo MET

Skratky: IR - Informačnoreceptívna -  výklad, R -Reproduktívna – rozhovor, H - Heuristická - rozhovor, riešenie úloh, PCV – praktické cvičenie,     ÚFS -Ústne frontálne skúšanie, –praktická skúška., – didaktický test.......

 

Tématický plán bol prerokovaný v PK dňa ........................………     podpis ………….…………...

 

Schválil riaditeľ školy ..........................................                                      podpis ……………………….