SV.
ŠTEFANA 81, 943 03 ŠTÚROVO,
Časovo – tematický plán vyučovacieho
predmetu
Informatika |
Odbor: |
mechanik
elektrotechnik |
Školský rok: |
2009/2010 |
Ročník-trieda: |
1., II.A |
Vypracoval: |
Ing Peter Mocsi |
Poč. hodín: |
1 týžd.,celkom 33hod. |
Vyučujúci: |
Ing Peter Mocsi |
Mesiac |
P.
č.
|
Tematický
celok - téma hodiny |
Výchovno-vzdelávací cieľ |
Metódy, formy
výučby a hodnotenia
|
Učebné zdroje
|
IX. |
|
Bezpečnosť pri práci - Úvod |
Motivovať žiakov na
vyžívanie IKT vo svojom odbore |
R |
Internet |
1.
|
Laboratórny poriadok - BPP |
Žiaci poznajú
vnútorný poriadok počítačového laboratória, majú prehľad o BPP |
IR, ÚFS |
||
2.
|
Využitie
textových editorov v odbore Protokol o laboratórnom cvičení |
Žiaci vedia určiť, čo informatika skúma, vedia vysvetliť jej význam,
vedia uviesť príklady využitia informačných technológií |
IR, Test |
|
|
3.
|
Protokol o laboratórnom cvičení |
Žiak sa má naučiť využiívanie
textového pri tvorbe technickej dokumentácie
|
R, IR |
||
4.
|
Tvorba textových dokumentov |
Dokáže vyhotoviť
odbornú publikáciu podľa noriem |
R, IR |
WORD/ WRITER |
|
X. |
5.
|
Tvorba formulárov |
Vie vkladať položky
do textu, spravovať panely a listy |
IR, H |
|
6.
|
Tvorba multimediálnych dokumentov |
text
s obrázkami tabuľkami a grafmi – Labor.
protokol |
IR, H |
|
|
7.
|
Tabuľkový kalkulátor Práca s tabuľkou - vytvorenie, úprava |
Žiak ovláda operácie
s bunkami a oblasťami kopírovanie, presun, vyplňovanie - absolútne
a relatívne odkazy |
IR, H |
|
|
8.
|
Využitie funkcií v elektronike |
Žiak pozná základné
výpočty – vzorce, |
IR, H, PCV |
|
|
XI. |
9.
|
Využitie funkcií v elektronike |
Žiak pozná základné
výpočty – vzorce, |
IR, H, PCV |
|
10.
|
Vyhodnocovanie nameraných výsledkov |
Vie zhotoviť a
vyhodnotiť tabuľky elektrických meraní |
PCV |
|
|
11.
|
Grafická prezentácia údajov |
Vie zhotoviť a
vyhodnotiť tabuľky elektrických meraní |
PCV, H |
|
|
12.
|
Grafická prezentácia údajov |
Vie znázorniť
číselné údaje pomocou rôznych grafov |
H, ÚFS |
|
|
XII |
13.
|
Opakovanie |
Systematizácia
vedomostí |
PCV |
|
14.
|
Grafické systémy a CAPE / CIM |
Vysvetliť význam |
|
CAPE/CIM |
|
15.
|
Rozdelenie CAD systémov |
Pozná druhy
a oblasti využitia CAE, CAD, CAM, CAT |
R, IR |
|
|
I. |
16.
|
Použitie CAT v elektrotechnike |
Dokáže merať,
testovať a simulovať na A/D obvodoch
|
IR, H, PCV |
MULTISIM, EWB |
17.
|
Opakovanie, hodnotenie |
Realizácia polročného projektu |
PCV, ÚFS |
||
18.
|
Návrh elektrických obvodov - CAD |
Pozná moduly
a typy súborov, princíp fólií /LAYERS |
DT, PRS |
|
|
II. |
19.
|
Návrh
elektrických obvodov |
Je schopný založiť
projekt, pracovať s knižnicami súč. |
IR, H |
|
20.
|
Návrh elektrických obvodov |
Vkladať súčiastky
a upravovať ich vlastnosti |
PCV, |
|
|
21.
|
Návrh
elektrických obvodov |
Otestovať obvod
a vyhľadať chyby v schéme |
PCV, |
|
|
22.
|
Návrh elektrických obvodov |
Vytlačiť
normalizovaný technický výkres |
PCV, |
|
|
III. |
23.
|
Opakovanie,
hodnotenie |
Dokážu vytvoriť
kompletnú technickú dokumentáciu |
DT, PRS |
|
24.
|
Návrh plošných spojov - CAD |
Previesť schému do
editora plošných spojov |
IR, H |
||
25.
|
Návrh plošných spojov |
Upraviť rozmery, obrysy
PLS |
PCV, |
|
|
IV. |
26.
|
Návrh
plošných spojov |
Esteticky
a efektívne rozmiestniť súčiastky |
IR, H, PCV,
|
|
27.
|
Návrh plošných spojov |
Vložiť výrezy,
otvory a zakázané oblasti |
PCV, |
|
|
28.
|
Návrh
plošných spojov |
Nastaviť parametre
automatického návrhu |
PCV, |
|
|
29.
|
Návrh plošných spojov |
Ručne navrhovať,
upraviť a otestovať PLS |
IR, H, PCV,
|
|
|
V. |
30.
|
Opakovanie,
hodnotenie |
Dokážu vytvoriť
návrh a technickú dokumentáciu |
DT, PRS |
|
31.
|
Návrh súčiastok a knižníc |
upraviť existujúcu
knižnicu / súčiastku |
IR, H, |
|
|
32.
|
Značka,
puzdro, súčiastka |
Vytvoriť novú
súčiastku |
IR, H, |
|
|
VI. |
33.
|
Príprava PLS
na výrobu - CAM |
Pozná metódy
a prostriedky automatizovanej výroby PS |
IR, H, |
|
34.
|
Opakovanie,
hodnotenie |
|
PRS |
|
|
35.
|
Opakovanie, hodnotenie |
|
ÚFS |
|
|
Poznámky:
ŠkVP SOŠ Štúrovo MET |
|||||
Skratky: IR - Informačnoreceptívna -
výklad, R -Reproduktívna – rozhovor, H - Heuristická - rozhovor, riešenie úloh, PCV – praktické cvičenie, ÚFS -Ústne frontálne skúšanie, –praktická skúška., –
didaktický test....... |
|||||
Tématický
plán bol prerokovaný v PK dňa
........................………… podpis ………….…………... Schválil riaditeľ školy
.......................................... podpis
………………………. |